Naslovnica Zdrav život Kako smanjiti štetu kada pojedemo previše slatkiša?

Kako smanjiti štetu kada pojedemo previše slatkiša?

Ako ste ljubitelj slatkoga, praznično vrijeme je težak period za vas, jer je jednostavno nemoguće odoljeti slatkišima kojima smo okruženi. Da stvar bude gora pretjerano uživanje u slatkim delicijama nagoni nas u začaran krug u kojem neprestano jedemo i tražimo, sad nešto slatko, pa slano i opet ispočetka…

Nakon što smo se prepustili slatkim užicima šećer se u našem organizmu pretvara u glukozu koja se otpušta u krvotok. Kao odgovor na to  naše tijelo otpušta inzulin koji pomaže da se nivo šećera u krvi smanji. Nakon što inzulin odradi svoje, šećer u krvi opet padne, pa nakon naleta energije slijedi veliki pad, zbog čega se osjećamo iscrpljeno. Šećer koji naš organizam ne potroši pretvara se u masne naslage. 

Osim toga zbog prevelikog unosa slatkog razina šećera u krvi naglo raste i pada zbog čega se prije javlja osjećaj gladi kao i žudnja za slatkim, stoga je najvažnije taj krug čim prije prekinuti. A evo kako to možete učiniti:

Jedite namirnice bogate proteinima i vlaknima

Stabilizirajte šećer u krvi konzumiranjem sporo probavljivih proteina i vlakana. Ako to ne učinite, šećer u krvi naglo će pasti zbog čega ćete ponovno osjetiti glad pa ćete poželjeti najesti se. Odličan izbor su jabuke i orašasti plodovi, tvrdo kuhano jaje, humus ili namaz od slanutka te povrće. Također, nemojte jesti slatkiše samostalno nego kao dio obroka. Idealno je da u obroku bude salata (svježa sezonska, zelena ili kupus salata) i proteini. Takav obrok će postaviti dobru bazu, i šećer koji poslije unesete će nanijeti manje štete.

Pripremite nešto zdravo za kasnije

Kad pretjerate sa slatkišima više žudite za nezdravom hranom. Vjerovatno ste primjetili da nakon što ste se nakrcali slatkim, želite odmah pojesti nešto slano, a čips vam se u tom trenutku čini kao ‘savršen izbor’. Da biste izbjegli takve situacije i odoljeli napasti na vrijeme se osigurajte i frižider napunite zdravijim opcijama ili pripremite neko zdravo jelo, poput namaza od tune, slanutka ili svježeg sira, u kojem ćete moći uživati bez grižnje savjesti.  

Prethodni članakTreba ti kapital da unaprijediš ili pokreneš svoj biznis?
Naredni članakKanton Sarajevo: Predstavljanje Programa poticaja male privrede