Naslovnica Savjetnici Renata Kristić: Sindrom karpalnog tunela – sve veći problem aktivno radnog stanovništva

Renata Kristić: Sindrom karpalnog tunela – sve veći problem aktivno radnog stanovništva

Ako Vam se desi da u toku noći počnete osjećati peckanje, svrbež ili obamrlost u predjelu dlana i prstiju, moguće je da ste i Vi razvili sindrom karpalnog tunela. To nije ni čudo, jer radni čovjek današnjice sve više vremena provodi uz kompjuter, zbog čega posebno opterećenje trpi i ručni zglob. Sindrom karpalnog tunela također pogađa osobe čiji je primarni opis posla baziran na stalnim i ponavljajućim pokretima ruku, kao naprimjer svirači, slikari, maseri, stolari, vozači, vrtlari, itd. Sindrom karpalnog tunela češće pogađa žene koje imaju uži karpalni tunel, u dobi od 40 do 60 godina.

Većina nas prilikom korištenja miša ima neispravan položaj ručnog zgloba i šaka, pri kome je šaka izdignuta iznad ručnog zgloba, što izaziva i opterećenje prvenstveno na ligamente, ali i koštano tkivo koje čini karpalni tunel. Karpalni tunel je zapravo uski prolaz kroz ručni zglob i kroz njega se protežu tetive koje se vezuju za mišiće šake, kao i medijalni živac. Usljed opterećenja koje trpi šaka, zbog pogrešnog položaja za mišem ili nekog drugog zahtjevnog položaja, ovojnica tetive otiče i zadebljava, što dovodi do sužavanja karpalnog kanala, i pritiskanja medijalnog živca.

Dominantna šaka ima izraženije simptome. Na početku bolesti, simptomi su izraženiji noću, ali kako bolest napreduje simptomi se javljaju i tokom dana. Možete primijetiti oticanje prstiju (naročito palca), smanjen osjet, trnce u prstima, svrbež i smanjenu pokretljivost. Dalje komplikacije ovog sindroma mogu uključivati bolove i mišićnu slabost, zbog čega će oboljeli izbjegavati da koristi pogođenu šaku, što u konačnici može dovesti do atrofije mišića. Obzirom da je prisutan gubitak osjeta u rukama, osobama koje pate od ovog sindroma često ispadaju predmeti iz ruku, a u uznapredovalim fazama dolazi do nemogućnosti stiskanja šake, te obavljanja finih motoričkih radnji.

KAKO SI OLAKŠATI TEGOBE NA RADNOM MJESTU?

Podmenite jastućić ispod ručnog zgloba prilikom korištenja miša i tastature. Na taj način ćete dovesti šaku i ručni zglob u istu ravan i smanjiti pritisak na tetive u karpalnom tunelu, što je i osnovni uzrok ovog sindroma.

Napravite par vježbi za razgibavanje ručnog zgloba na radnom mjestu

Vježbe za ručni zglob mogu Vam biti jako korisne za spriječavanje sindroma karpalnog tunela i za ublažavanje boli, ukoliko ona postoji. One će spriječiti dalje pogoršanje ovog sindroma, koji se u krajnjim fazama može izliječiti samo operativnim zahvatom. Vježbe su jako jednostavne i lako ih je izvoditi u kancelariji ili drugom radnom prostoru, pa nema razloga da i Vi ne pokušate da si pomognete na taj način.

Rotacija ručnog zgloba

Rotirajte zglobove pomjerajući samo šake na gore, dole, lijevo ili desno. Ponovite do 5 puta.7

Istezanje palca

Koristeći suprotnu ruku, gurnite palac unazad dok ne osjetite istezanje. Ponovite 4 do 5 puta.

Vježba sa lopticom

Uzmite lopticu u šaku, naizmjenično je stiskajte i opuštajte. Lopticu držite stisnutu 20 sekundi i opustite šaku. Radite 3 do 9 puta.

Molitveni položaj

1.Počnite sa rukama sastavljenim u položaju molitve.

2. Raširite prste koliko god možete, maksimalno raširite dlanove ruku, držeći prste sastavljene.

Ova vježba istežestrukture karpalnog tunela i živca medianusa koji se iritira u karpalnom tunelu.

Snažno istezanje ručnog zgloba

1. Postavite jednu ruku ispred sebe, lakat držite ravno, ručne istegnite, a prste držite okrenute prema podu

2. Blago raširite prste i koristite drugu ruku kako biste primijenili blagi pritisak na šaku okrenutu prema dole, istežući ručni zglob i prste koliko god možete

3. Kada dostignete maksimalnu tačku fleksibilnosti, držite ovu poziciju 20 sekundi.

4. Zamijenite ruke i ponovite. Uradite ovo dva do tri puta sa svakom rukom, a pokušajte to činite na svakih sat vremena tokom radnog dana.

Prethodni članakPlesni klub Aster Sarajevo najavljuje: Stotine plesača Argentinskog tanga na četvrtom izdanju Sarajevo Tango Festivala
Naredni članakIzazovi modernog života i imuniteta