Naslovnica Zdrav život Kako smanjiti unos šećera?

Kako smanjiti unos šećera?

Kada želimo smanjiti unos šećera, jako je bitan način na koji to radimo. Ne smijemo se osjećati kao da nam neko pokušava ukrasti svu radost iz života. Jer kad jedemo hranu bogatu šećerom, osjećamo jako veliko zadovoljstvo. Zbog toga treba biti pažljiv.

Prije svega treba obratiti pažnju na količinu šećera koju unosimo pićima. Puno šećera u kafi i čaju, voćni sokovi i bezalkoholna pića (zašećerena) su gotovo neizostavni kada se družimo. Počnite polako. Prvo smanjite količinu šećera u čaju ili kafi, a zatim uzmite manju čašu za jutarnji sok, ili ga u potpunosti preskočite. Pijete sokove od cijeđenog voća. Pijte više vode.

Pronađite nešto manje zašećerene zamjene za vašu omiljenu hranu. Često je velika razlika u količini šećera u istoj hrani u zavisnosti od proizvođača. Zbog toga pogledajte proizvode različitih proizvođača i pročitajte deklaracije da vidite ima li neka marka vaše omiljene hrane koja sadrži manje šećera.

Razmišljajte o ukupnom unosu šećera. Iako je voće jako zdravo i nudi nam mnoštvo zdravstvenih benefita, ono je ipak bogato i šećerom. Istina radi o fruktozi, ali i ona može izazvati probleme ako se unosi u nekontrolisanim količinama, te ako se konzumira prije spavanja.

Izbjegavajte skriveni šećer. Ili da tako kažemo izbjegavajte šećer za koji ne znate da ga jedete. Dobro provjerite supe, sosove, žitarice, musli, zobene kaše, dresinge i slične stvari. Često se u njima krije šećer za koji i ne znate da je tu.

Korak po korak. Kada jednom otkrijete koliko šećera jedete možda budete malo i depresivni. Nije baš lako sve odjednom smanjiti, pa zato počnite korak po korak, i jednu po jednu vrstu hrane.

Razmislite kada uzimate najviše šećera. Veliki broj ljudi najviše šećera koristi kada je u depresiji ili se osjeća loše. Šećer tada koriste kao antistres hranu. Ipak, dobro bi bilo naći nešto zdraviju opciju hrane koja pomaže u kontroli stresa. Recimo hranu bogatu vitaminima.

Izborite se sa izazovima na druženjima. Često rođendani, svadbe i slična druženja obiluju hranom koja je bogata šećerima. Zbog toga bi i na takvim događajima trebalo povesti računa o količinama, kao i o tome šta želite a šta ne želite pojesti.

Prethodni članakFoto izazov za mlade: “MISLIM O PRIRODI”
Naredni članakPočela sezona kupanja u Neumu