Naslovnica Intervju AMELA TROŽIĆ: pravnica, trenerica i prvakinja u maratonu

AMELA TROŽIĆ: pravnica, trenerica i prvakinja u maratonu

Za Amelu su disciplina i ustrajnost dio svakodnevnice, a po njenim riječima, svakodnevno je zahvalna za mogućnost da živi aktivnim životnim stilom. Sa Amelom smo razgovarali o njenom putovanju do postolja prvakinje BiH u maratonu, savjetima za vježbanje i kako početi trčati.

Amela ti si se počela aktivno baviti sportom još kao dijete. Smatraš li da je upravo to bilo presudno za tvoju sportsku karijeru?

Da, sportom se bavim od druge godine srednje škole. Ne mora značiti da je bilo presudno jer ja sam od prvog dana uživala u osjećaju koji mi treninig pruža i to mi je bila motivacija iz dana u dan. Oduvijek sam voljela trčati. Ljubav prema trčanju je postojala i prije nego sam počela da učestvujem na utrkama. Trčanje je za mene uvijek bilo mjesto i vrijeme u kojem sam bila sama sa svojim mislima. Nikada nisam bila tip osobe koja je voljela trčati u grupi, jednostavno uvijek mi je godila samoća i vrijeme da posložim svoje misli u glavi. Nakon što sam se preselila u Sarajevo aktivno sam nastavila da treniram. Kad je u pitanju trčanje, 2015. godina je bila godina koja me je uvela u takmičarske vode. U tom periodu trčanje je postajalo sve popularnije i u jednom momentu drug mi je natuknu „A mogla si vala probati istrčati i neki polumaraton kad već voliš toliko da trčiš“ i tada je sve krenulo.

Prvi polumaraton koji je trčala je bio u Dubrovniku 2015. godine

Dobitnica si mnogih medalja i osvojila si mnoga postolja, koji sportski uspjeh ti je lično najdraži, a koji najvažniji?

Svaka utrka ima svoju pposebnu priču i specifična je na svoj način. Meni će svakako biti uvijek u sjećanju moj prvi polumaraton kojeg sam istrčala 2015. godine u Dubrovniku, i na kojem sam pobjedila 2019. godine.

Trčanje postaje sve popularnije u BiH, ipak oni koji ne trče teško mogu razumjeti trkače i zadovoljstvo o kojem trkači pričaju. Šta bi bio tvoj savjet – kako početi trčati i kako se organizovati da sve stignemo?

Teško je davati generalne savjete. Sve ovisi o tome koji cilj postavljate ispred sebe. Netko želi smršati, netko želi posložiti svoje misli i opustiti se nakon stresnog dana i slično. Mada u biti trčanje svemu tome doprinosi u kompletu. Za početak je dovoljna volja i krenuti sa malim ciljevima na dnevnoj bazi. Mislim da je ključ svega samo dobra organizacija i način kako čovjek poreda prioritete, a sami sebi trebamo uvijek biti prioritet. I sami znamo da kada smo sretni i zadovoljni ništa nam drugo nije mrsko raditi.

Amela, osim što si pravnica, trkačica, ti si i trenerica. Ranije se smatralo da je za gubitak kilograma neophodno raditi kardio treninge (trčanje, traka, steper), a danas se ipak treninzi drugačije kombinuju?

Moje je mišljenje da je tu presudan faktor ishrana pa onda kombinovani trening, jer nema tog treninga na svijetu koji će spržiti onaj višak ako dnevno unesete na hiljade kalorija koje vam ne služe.

Većina ljudi danas ima posao koji nas veže za računar, a i po dolasku kući se uglavnom sjedi, gleda TV ili prate društvene mreže. Kako sebe motivisati na kretanje, i koji bi to bio minimum kretanja koji je dovoljan da se održi dobro zdravlje?

Svako kretanje je bolje od nikakvog kretanja. Osoba se može motivisati onda kada ispred sebe postavi željeni i realan cilj, te malim koracima krene ka njegovom ostvarenju.  Kvalitetan trening za rekrativce je sasvim dovoljno da traje između 45 do 60 minuta dnevno. Vrijeme svakako prolazi, a do vas je da li ćete tih 45 minuta potrošiti na društvene mreže i biti i dalje ljuti i nesretni ili ćete ih potrošiti na dobar trening i biti sretni i nasmijana. Sve je stvar izbora kojeg čovjek sam bira.

Amela Trožić – trenerica

Amela, trkačka sezona je gotova, koji su tvoji planovi i želje za naredne trke?

Moj najveći plan jeste da ostanem nepovrijeđena, a za trke ćemo vidjeti. Uglavnom planiram da smanjim broj utrka u odnosu na 2021. godinu.