Naslovnica Zdrav život Loše kancelarijske navike koje povećavaju našu težinu

Loše kancelarijske navike koje povećavaju našu težinu

Kada radimo kancelarijski posao imamo jako malo fizičkih aktivnosti i lako dobijamo na kilaži. Otkrijte koje to greške najčešće pravimo i kako ih možemo korigovati.

Kada radimo kancelarijski posao (posebno ukoliko uslijed pandemije radimo od kuće), imamo jako malo aktivnosti i lako dobijamo na kilaži.  Tome doprinose greške koje dodatno pogoršavaju stanje.

Prije svega previše volimo svoju stolicu. Kada dođemo na posao sjednemo u svoju stolicu i teško je napuštamo. Sve što trebamo uraditi je da se malo razgibamo s vremena na vrijeme sa par vježbica koje su prigodne za kancelariju.

Kalorije brojimo, ali ne gledamo sastav. Naravno da je bitno da znamo koliko nešto što jedemo ima kalorija, ali je sastav još bitniji, jer nije baš sve u kalorijama.

Ne jedemo dovoljno. Bilo da je razlog tome što u toku dana ne jedemo zbog toga što smo prezaposleni, ili zbog stresa, ili zbog nečeg drugog, to nije način na koji ćemo izgubiti kilograme. To je način koji nas vodi u dobijanje kilograma. Prije svega, tako se naš metablizam usporava i prilagođava količini unesenih kalorija, ali osim toga u obroku koji pojedemo unesemo i višak kalorija. Ne razmišljamo o tome da naš organizam može preraditi samo određenu količinu kalorija u jednom obroku.

Najviše obroka u toku dana nam je iz restorana. Jesti napolju nije samo način za uspostavljanje boljeg odnosa sa klijentima i saradnicima, uz to je i jako pogodno. Međutim to je i način kako povećati obim struka. Nismo ni približno sigurni koliko je kalorija u hrani koju jedemo. Zbog toga predlažemo da 90% hrane pripremite u svojoj kuhinji i nosite sa sobom.

Emocije biraju hranu. Da, rad u kancelariji zna biti jako stresan i dovoditi nas do ludila. Tada nam hrana služi kao antistres program. To često vodi do dobijanja kilograma. Umjesto toga birajmo hranu koja potiče hormone sreće, a ne dovodi do dobijanja kilograma. Izaberimo špinat, leću, hranu bogatu sa omega 3 masnim kiselinama (morska riba, orašasti plodovi), integralna tijesta, nemasni protein sa vitaminima i mineralima, te kombinaciju crnog i zelenog čaja sa drugim travama.

Preskačete doručak. Kada ne jedemo dovoljno i ne uzimamo doručak to dodatno dovodi do dobijanja kilograma. Čak i slatki doručak nije rješenje. Rješenje je izbalansiran i lagan doručak.

Preskačete voće i povrće. Voće i povrće je bogato vitaminima, enzimima, mineralima i vlaknima, a sve te tvari su jako dobre za naš organizam. Međutim, kada je BiH u pitanju, svaki 4. stanovnik ih konzumira svaki dan. Počnite uvoditi voće i povrće u svoju svakodnavnu ishranu i lagano povećavajte do minimalno 7 porcija dnevno. Naš prijedlog je da u svojoj ishrani imate bar četiri (još bolje pet) porcija povrća (ne riže i krompira), i dvije porcije voća.

Zavaravate se “organskim” kolačićima. “Organski” kolačići i keksići obično i nemaju baš pretjerano bolji sastav od onih koji to nisu. Samo zato što na njemu piše organski ili wellness ne znači da nije potrebno pročitati deklaraciju.

Potrudite se da izbjegavate ove greške koje mogu izazvati velike probleme sa težinom, izgledom i što je najvažnije, zdravljem.

Prethodni članakEkonomski fakultet dio BBI programa za liderstvo i izvrsnost
Naredni članakPartnerstvo za zdravlje pokrenulo web platformu “Odgovor na COVID-19 u BiH”